Ana sayfa Seyahatler Yeni Normalde Alaçatı: İki Günlük Kaçamak

Yeni Normalde Alaçatı: İki Günlük Kaçamak

yazan Melis Büyükerk

Arabayla seyahat etmenin keyfini yeni normalde seyahat etmeye başlayınca hatırladım. Normalde uçakla doğrudan Dalaman’a uçup Bozburun’a gidecekken, arabayla yola çıktığımız için farklı yerlerde durmaya karar verdik. Bunlardan ilk durağımız Alaçatı oldu. Covid-19’un etkisiyle Alaçatı’ya gelmekten biraz çekiniyorduk ama iki günlük tatilimiz çok keyifli geçti.

Yeni normalde Alaçatı

Bizim gördüğümüz kadarıyla Alaçatı kalabalığı pandemiden pek de etkilenmemiş. Her yer gayet dolu, plajlarda happy hourlar devam ediyor, yolda yürüyecek yer bulamıyorsunuz. Bu yüzden biz (seyahatimizin ilerleyen kısımlarında denize gidecek olmanın da verdiği rahatlıkla) herhangi bir plaja gitmedik. Onun yerine, herkesin plajda olacağı saatlerde Alaçatı’nın içini gezmeye karar verdik.

Birkaç sokak boştu derken bir anda kendimizi kalabalığın içinde bulduk. Öyle olunca da kalabalığın içinde çok kalmak istemediğimiz için otelimize geri döndük. Kalabalıkla karşılaşana kadar bir iki butiğe girme fırsatı buldum, bunlardan bazıları girişte ateşimi ölçtü, bazıları dezenfektan sıkmayı zorunlu tuttu. Hepsine maskeyle girdiğimi söylememe gerek yok diye düşünüyorum.

Akşamüstü bir arkadaşımla buluşmak için tekrar Alaçatı’nın içine gitmem gerekti. Bu sefer daha da kabus gibiydi. Sonra kendimizi Gaia’ya attık. Orada huzurlu ve sakin bir şekilde, kalabalıktan uzak oturduk. Çok keyifliydi! Gaia’dan Alaçatı Otel Önerileri yazımda da bahsetmiştim, burası Alaçatı’da köpeklerinizle rahatça konaklayabileceğiniz otellerden biri.

Nerede kaldık?

Kendim için oluşturduğum listede zaten genellikle butik oteller vardı. Aslında köpek alan otellere bakmıştım ama ne yazık ki bu sefer çocuklar bizimle gelemedi.

Bizim otel tercihimiz PereMere’den yana oldu. Aylin Hanım ve Nuri Bey’in baştan sonra kendileri yaptıkları bu otelde çok güzel zaman geçirdik. Kahvaltı harikaydı, odalar tertemizdi, odamızın küçük bir bahçesi vardı…

En önemlisi Aylin Hanım ve Nuri Bey çok içtendi ve bu bütün deneyimimizi bir üst seviyeye çıkardı. Ayrıca Ares ile tanışma şansımız oldu.

PereMere hakkında daha fazla bilgi için bu yazıya göz atabilirsiniz.

Nerelere gittik?

Bahsettiğim gibi Alaçatı yeni normal dönemde, aynı önceki dönemlerde olduğu kadar kalabalıktı. Bu yüzden de öyle çok fazla yere gidemedik. Gittiğimiz yerlerin de hepsi yeme-içme ile ilgiliydi 🙂

• Nevi Yıldızburnu: Bir şeyler içmek için gittiğimiz Nevi Yıldızburnu’nun ortamını çok beğendim. Yiyecek olarak bir tek ızgara kalamar söyledik, onun da hem porsiyonu küçüktü hem de pek beğenilmedi. Fakat yemekleri hakkında güzel yorumlar duymuştum, belki bize öyle denk gelmiştir. Denemek isterseniz diye söylemek istedim 🙂 (@neviyildizburnu)
  • Yeniyer: Akşam yemeği için geldiğimiz Yeniyer sosyal mesafe konusuna çok dikkat ediyor gibiydi. Fakat akşam bara döndüğünde bunu koruyamayabiliyormuş. Yediğimiz yemekler ve servis gayet başarılıydı. Özellikle etin tam istediğimiz gibi pişmiş olması bizi çok mutlu etti. Buranın da ortamı çok keyifliydi. (@yeniyeralacati)
  • Bom Dia: Buraya bir şeyler atıştırmak için geldik. Menüdeki çoğu seçenek içinde muz vardı, muzsuz hazırlayabilecekleri bir şey olup olmadığını sorduğumda da yapamayacaklarını söylediler. Muz sevmiyorsanız benim gibi sadece bir şeyler içmeye gidebilirsiniz 🙂 Belki kahvaltı için iyi bir seçenek olabilir. Birçok yumurta seçeneği de var. (@bomdiaalacati)
  • Gaia: Burası aslında bir otel ama biz bir şeyler içmeye geldik. Hem ortamı hem çalışanları çok tatlıydı. Diğer yerlere kıyasla daha boştu, o yüzden rahatça vakit geçirebildik. Buranın gerçek bir hayvan dostu olduğunu bir kez daha vurgulamak istiyorum 🙂 (@gaia.boutique.hotels)
  • Balıkçı Niyazi: Alaçatı’daki son akşamımızda Balıkçı Niyazi’ye geldik. Burada hem ortamdan hem yemeklerden hem de servisten, kısacası her şeyinden çok memnun kaldık! Gitmediyseniz mutlaka tavsiye ederim 🙂 (@balikciniyazialacati)